Sollunari

 

To jest Forum dla astrologów.Usmieszek

 

Forum jest nieaktywne, jednakże może stanowić żródło informacji astrologicznych. Miłej i pożytecznej lektury!


Forum > Ciekawe wydarzenia historyczne a astrologia

Ikara cień
starybosman 2011-11-09, 21:59:02

Z początkiem 1962 r. LOT uruchomił połączenia z Amsterdamem i Rzymem, ale radzieckie Il-18 nie budziły zaufania zachodnich pasażerów.  Potrzebą chwili stała się konieczność zakupu odpowiednich maszyn.  Dokładnie 6 listopada na Okęciu wylądował pierwszy Viscount 804. Odpowiednie czynniki zapewniły przelot dziennikarzom, więc prasa piała z zachwytu. Dwa tygodnie później wylądował kolejny, zaś odbiór ostatniego zaplanowano na 19 grudnia.  Niestety, tego dnia, dokładnie 1350 m przed pasem na Okęciu rozbił się jeden z nich. Nikt nie przeżył. Komisja orzekła, iż zawiniła załoga polska. Problem w tym, że to właśnie LOT zrezygnował z ostatniego etapu szkolenia pilotów. Dyrektor techniczny orzekł ponadto, że nasi piloci poradzą sobie bez radarów na pokładzie, więc tych urządzeń także nie kupiono. Owszem, Okęcie posiadało system ILS pozwalający na lądowanie przy braku widoczności, ale urządzenia leżały spokojnie w magazynie, gdyż zabrakło dewiz na zakup...kabla. Jakby tego mało - z trzech radiolatarni dwie były zepsute. W tej sytuacji winnym musiał być kapitan statku powietrznego, zwłaszcza, że już nie mógł dodać nic na swoją obronę. Kiedy w sierpniu 1965 w Belgii rozbił się kolejny Viscount, orzeczono, iż wybawieniem będzie zakup radzieckich An-24.

 

Turbośmigłowe górnopłaty nie były cudem techniki, latały wolno, pożerały maksymalne ilości paliwa, a do pilotów docierały plotki, że maszyny mają dziwną przypadłość rozbijania się kilka kilometrów przed lotniskiem z powodu oblodzenia klap. U nas takich zdarzeń nie zanotowano. An-24 w barwach LOT latały bezpiecznie. Do czasu.

 

W dniu 24 stycznia 1969, o godz. 16.35,  z warszawskiego lotniska uniósł się An-24 o znakach SP-LTE, biorąc kurs na wrocławskie Strachowice, by zameldować się po godzinie lotu w porcie docelowym.

 

Spójrzmy na radix z chwili startu:

 

Maszowa:

 

Słońce jako władca horoskopu jest w VI domu, bo tam służy ludziom, a LOT to instytucja użytku publicznego; w Wodniku, bo nowoczesny transport, w trygonie z władcą Wodnika (Uran w Wadze) to przekonanie, że zapewnia ludziom bezpieczeństwo. Retrogradujący Uran w koniunkcji z Ogonem Smoka w III domu jakby ostrzegał, że z uwagi na pogłoski o problemach z oblodzonymi klapami jednak warto nie tracić czujności, bo niebezpieczeństwo jest poważne.

 

Merkury w VI domu wskazuje na komunikację za pośrednictwem nowoczesnych urządzeń (w Wodniku), za pomocą której za wszelką cenę trzeba zawiadomić ludzi (w kwintylu z Księżycem zbliżającym się do pierwszej kwadry) o grożącym im niebezpieczeństwie.

Kapitan statku powietrznego (X dom w znaku Barana, we władzy Marsa wskazującego na wojsko), jest zobowiązany każdą czynność wykonywać ściśle według regulaminu i procedur (Saturn na wierzchołku X domu), ponieważ od tego zależy szczęśliwe zakończenie lotu (Mars w IV domu).

Tematów: 36
Odpowiedzi: 661
Dołączył/a: 2010-04-27
Teksty w działach stałych
Odpowiedzi
starybosman 2011-11-09, 22:01:19

Zasadą jest, iż każdy statek powietrzny porusza się w tzw. korytarzu, opisanym w planie lotu, na określonej wysokości, zajmując wskazaną szerokość pasa powietrznego, z wyznaczoną prędkością przelotową nad wskazanymi radiolatarniami. Dowódca maszyny przelot nad każdym takim punktem zgłasza kontrolerowi, podając czas, w którym zdarzenie miało miejsce. Po minięciu ostatniej radiolatarni maszynę przejmuje kontroler z lotniska docelowego, bowiem samolot przygotowuje się do manewru lądowania.

 

Na wysokości trzeciej radiolatarni ( kilkadziesiąt kilometrów od lotniska ) maszyna zaczęła schodzić do pułapu 1.200 m, z prędkością przelotową ok.320 km/h. Zbliżając się do tzw. dalszego markera umieszczonego ok. 7.200 m przed wrocławskim lotniskiem, załoga otrzymała z wieży kontrolnej powiadomienie, że widoczność wynosi tylko 800m ( przy minimalnej dla tego lotniska 1100m) z szybką tendencją spadkową . W odległości ok.4.700 m przed pasem An-24 zawadził o drzewo skrzydłem, tracąc jego część, następnie podwoziem zerwał trakcję linii kolejowej, by zaraz za torami przyziemić .Na szczęście samolot nie zapalił się, na szczęście nie przełamał się, na szczęście na trasie ślizgu maszyny stał słup oświetleniowy. Został ścięty skrzydłem, ale to spowodowało, że An-24 obrócił się o 180 stopni i zatrzymał dosłownie kilkadziesiąt metrów od zbiornika wodnego. Fakt - wszyscy przeżyli, ale samolot musiał pójść do kasacji. Z krótkiego raportu w języku angielskim wynika, iż dowódca statku zdecydował się na podchodzenia do lądowania w ekstremalnych (czytaj - niedopuszczalnych ) warunkach, a odstępując od zachowania nałożonych wysokości - złamał zasady bezpieczeństwa w ruchu powietrznym.

 

Radix na chwilę zdarzenia pokazuje, że Merkury z Neptunem nie tworzą ( i nie tworzyły wcześniej) żadnego aspektu wskazującego na problemy z nawigacją, względnie awarią urządzeń na pokładzie, trudno też mówić o winie dowódcy statku. To bardzo szybkie zniżanie się, tak precyzyjnie opisane na stronie angielskiej, pozwala na postawienie hipotezy, że w  SP-LTE wystąpiło zjawisko oblodzenia klap na skrzydłach, wypuszczanych podczas manewru przygotowania do fazy  lądowania.

 

Maszowa:

 

Zastanawia natomiast kwadratura Merkurego i Marsa - może to oznaczać jakieś nie do końca jasne sprawy, być może dotyczące tajemnic wojskowych (Mars w Skorpionie).

 

 

Ostatnie chwile jakby wskazywał Palec boży - u jego podstawy leży zaangażowanie służb wysyłających komunikaty (Pluton w III d) na temat słabej widoczności (Neptun w Skorpionie) a na wierzchołku Księżyc symbolizujący ludzi  w samolocie, który wciąż leciał, jak ćma do ognia (Westa). W chwili lądowania Księżyc uściślił konfigurację Palca bożego i wprost wpadł w ramiona Westy, a ludzie szczęśliwie zostali uratowani przed utonięciem.

 

źródła:

 

 

http://aviation-safery.net/databank" target="_blank">aviation-safery.net/databank,

 

http://pl.wikipedia.org/" target="_blank">pl.wikipedia.org                     - PLL LOT,

 

lotnicza http://polska.pl/" target="_blank">polska.pl                  - Czarna seria samolotów Viscount,

 

Alicja Kuberska                    - Przerwany lot,

 

 

radixy wykreślono dzięki programowi URANIA

 

Tematów: 36
Odpowiedzi: 661
Dołączył/a: 2010-04-27
Teksty w działach stałych
genny19 2011-11-10, 00:11:58

Szukam tych stron ,które podaliście i mam z tym trudności. Wpisałam wypadki lotnicze AN -24 i znalazłam informację o innej katastrofie  AN-24  w tym samym roku tj. 2 kwietnia 1969 pod Zawoja  z 53 osobami na pokładzie . Wszyscy zgineli.

W czasie dochodzenia stwierdzono m.in., że lotnisko w Balicach wyposażone było w radar, który w krajach zachodnich służy do wykrywania... kutrów rybackich i jest zupełnie nieprzydatny w lotnictwie.

Tematów: 115
Odpowiedzi: 2190
Dołączył/a: 2010-12-23
Teksty w działach stałych
Jasmin 2011-11-10, 07:52:52

Dzięki za "cieniowanie" DuetowiUsmieszek

Tematów: 173
Odpowiedzi: 2846
Dołączył/a: 2009-11-23
www.sollunari.pl
starybosman 2011-11-10, 08:34:12
Istotnie, strona Google czasem płata figle. Artykuł Alicji Kuberskiej można znaleźć także na stronie http://elwrowcy.republika.pl/strona14.html" target="_blank">elwrowcy.republika.pl/strona14.html, i tutaj także zamieszczona jest informacja z angielskiej strony http://aviation-safety.net/" target="_blank">aviation-safety.net. Można ten artykuł odszukać także po wpisaniu w google hasła wydarzenia - strona elwro. Natomiast wykaz wypadków lotniczych na stronie angielskiej aviation-safety.net także można odszukać w części zatytułowanej database pamiętając o tym, że znajdują się tam tabele z datami. Klikając na rok 1969 otworzy się lista incydentów. Po odnalezieniu dnia ( 24 ) i miesiąca ( styczeń ) pojawi się informacja dotycząca Antonova 24B SP-LTE. Odnośnie informacji Czarna seria samolotów Viscount można ją odnaleźć wpisując w google hasło Czarna seria samolotów Viscount - lotnicza polska . I gwoli wyjaśnienia - podane zostały strony " główne". Wskazanie wszystkich stron przeszukiwanych przez nas , a dotyczących tego zdarzenia , zajęłoby kilkanaście stron.
Tematów: 36
Odpowiedzi: 661
Dołączył/a: 2010-04-27
Teksty w działach stałych
Jasmin 2011-11-10, 18:48:44

W drugim szczęśliwie zakończonym wypadku Punkt Szczęścia jest w koniunkcji z Marsem  (poz. 9 stopień Skorpiona). Punkt szczęścia jest w także w półsekstylu z Jowiszem w Wadze, sprzyjając równowadze samolotu oraz w sekstylu z Ceres w Koziorożcu, szczęśliwie wzmacniając struktury samolotu i bezpieczeństwo jego pasażerów.

Ciekawe jest też położenie osi węzłów księżycowych w domach III - IX . Głowa Smoka pod władzą Marsa, tak szczęśliwie powiązanego z Pars fortunae.

 

pozdrawiam:)

Tematów: 173
Odpowiedzi: 2846
Dołączył/a: 2009-11-23
www.sollunari.pl
genny19 2011-11-10, 22:25:21

W pierwszym horoskopie na czas wylotu samolotu ;władcą 4 domu zakończenia spraw jest silna Wenus w Rybach na szczycie 9 domu, którego władcą jest Neptun. Wenus jest także władcą Jowisza w Wadze.

Cel podróży to 10 dom -jawni wrogowie dla celu  to 7 dom(4 horariusza) i planety zawarte w tym domu: Mars oraz Neptun-mgła. 

12 dom to ukryci wrogowie - dom rządzony przez Neptuna(glinianka) i Marsa(linia elektryczna ) oraz planety -Wenus-drzewo i Saturn na MC  ten  ostatni słup oświetleniowy przeszkoda dzięki której zatrzymał się samolot.

Wenus i Księzyc to planety ,które zmieniły swoją pozycję w domach.

Księzyc (paseżerowie)  w drugim horoskopie w 9 domu-to dom szczególnych podróży ,także duchowych.

 

Tematów: 115
Odpowiedzi: 2190
Dołączył/a: 2010-12-23
Teksty w działach stałych
 


<< powrót do strony głównej                                                                                                                                                                                                                                                          
Strona Sollunari używa plików cookies do prawidłowego działania strony.
Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dla plików cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia.
Ustawienia te można zmieniać w przeglądarce internetowej.
ZAMKNIJ
Więcej informacji udostępniamy w naszej Polityce prywatności.